М акар Европейският съюз да разхлаби хватката около врата им (визираме гратисния период за новите нива на емисии СО2) и около бъдещето на двигателя с вътрешно горене, но това не значи, че ДВГ (на този етап) ще оцелее след 2035 г.
Това е разочарования за главния изпълнителен директор на Ineos Automotive Лин Калдър, която коментира, че индустрията трябва да се вслушва в търсенето на клиентите, а не в политиките отгоре надолу, които налагат пълна електрификация. Все пак това е и логично да дойде от човек, който продава тежки офроудъри и няма в продажба електромобил. Но от друга страна думите й са повече от логични.
Калдър коментира пред Top Gear, че хибридите са популярни, но въпреки това „политиката определя какво хората трябва да купуват, а хората не го искат“, въпреки че вярва, че електрификацията „винаги ще има своето място“.
Такива политики са значително по-строги за по-малките автомобилни компании като Ineos. Но компанията няма как да не приеме електрическата технология. Преди повече от година Ineos представи Fusilier, електрически офроудър с опция за удължаване на пробега. Същият обаче е на пауза, каза Калдър. Същата смята, че ЕС ще удължи възможността за продажба на превозни средства с ненулеви емисии след крайния срок, а именно 2035 г.
Напомняме, че ЕС смекчи формулировката относно забраната си за превозни средства с двигател с вътрешно горене, като вместо това заяви, че иска превозни средства с нулеви емисии, което оставя вратата отворена за въглеродно неутрални горива като водород или синтетични горива.
Компанията вярва, че целта трябва да бъде стремежът към намаляване на емисиите, а не стремежът към превозни средства с нулеви емисии. Между другото това й мнение се споделя от доста нейни колеги в индустрията.